torstai 20. joulukuuta 2012

Villiruoka villitys

Luomun kulutus on kasvanut jälleen yli 50% edellisestä vuodesta. Viimevuonna kasvu oli samaa luokkaa, joten kyllä tässä vaan parempaan suuntaan ollaan menossa, eikä luomuvillitykselle loppua näy. Termien maailmaan on tullut mukaan myös uusi tulokas, eli villiruoka.

Villiruualla tarkoitetaan luonnosta saatua ja luonnollisesti kasvanutta ruokaa.
 
Tiesitkö, että ELO- säätiö (suomalaista ruokakulttuuria edistävä säätiö) on kehittänyt tälle ilmiölle oman brändinsä. Olen kyllä kuullut ELOsta ja heidän villiruokakamppiksestaan, mutta törmäsin ihan vastikään tähän uuteen ulkoasuun. Minusta se on kyllä kerrassaan loistava ja hienoa kättentyötä. Vai mieltä olette logosta?
 
 
Suomalaista villiruokaa (Wild Food) viedään maailmalle uuden upean ilmeen voimalla. Maailmankuulu suomalainen suunnittelija Klaus Haapaniemi on luonut villiruoalle oman visuaalisen ilmeen ja on näin lähtenyt mukaan edistämään suomalaista gastronomiaa. ELO-säätiö on määrittänyt villiruoan yhdeksi suomalaisen ruokakulttuurin vahvuudeksi ja Wild Food on myös Suomen Bocuse d´Or -tiimin teema tammikuun kokkien maailmanmestaruuskilpailuissa.
 
Lainaus on ELOn sivuilta olevasta lehdistötiedotteesta. Pidän kovasti tuosta mystiikkaakin sisältävästä lookista. Logo viehättää kovastikkin omaa silmääni. Se miten tuo vuohi liittyy villiruokaan, en ole ihan varma, mutta taatusti se näyttää paremmalta kuin jokin rääpästy kasvinkuva. Tätä logoa on mahdollisuus myös tuotteiden käyttää omassa markkinoinnissaan, mutta ilmeisesti se pitää säätiöltä jollain tavoin anoa. Toivottavasti tällä logolla varustettuja tuotteita alkaa piankin putkahteleen meidän kauppoihimme, eikä kaikki painottuisi ulkomaan vientiin. Pitäkäämme siis silmät auki!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti