tiistai 19. huhtikuuta 2011

Kuumakivihieronta

Luulin viime viikolla päässeeni taivaaseen! Tai oikeastaan olinki siellä hetken aikaa. Nimittäin testasin Natural Beautyn Minnan kuumakivihierontaa. Voi taivas miten ihana hoito se olikaan!

Näitä kiviä ei kylläkään käytetä hoidossa. Olin vaan niin keskittyny makaamaan kuola poskella, että unohdin kokonaan kuvien oton

Suoraan sanottuna, minulla ei ole ollut aiemmin mitään käsitystä mitä kuumakivihieronta pitää sisällään. Olen vain nähnyt mainoskuvia siitä, miten kivet on asetettu hierottavan selänpäälle. Jotenkin olin ajatellut niiden siinnä vain möllöttävän lämpimänä... olin todellakin väärässä. Kivet mitä Minnalla on, ovat muodoltaan sellaisia, että ne sopivat mukavasti käteen. Ne on lämmitetty kuumassa vedessä ja aina kiven kylmetessä hoidon aikana, se laitetaan uudestaan lämpiämään. Sitten itse hoito... Ensin Minna voiteli hierottavan alueen minun Ayurveda luokituksen mukaisella öljyllä, joka myös tuoksumaailmaltaan oli kehotyyppini mukainen. Myös ihanan rentouttava musiikki taustalla on saman tyypin mukaan valittu. Kaikille aisteille jotakin, joten voisko kokonaisvaltaisempaa hoitoa enään olla? Sitten hän otti kaksi lämmintä (ihanalla tavalla melkein kuumaa) kiveä käteensä ja alkoi hieromaan. Kuumalla kivellä hieroessa, liikkeisiin saa ihmeesti tehoa ja lämmön vaikutus on huomattava. Olin t o d e l l a k i n taivaassa!

Minna kävi koko kehoni läpi ja rentoutus oli totaalinen. Hoidon loputtua, en meinannu saada sanaa suusta (järjellisestä ajattelusta puhumattakaan) ja voin jopa kuvitella kuolan valuneen suupielestäni, he he. Niin totaalinen autuus tämä hoito oli. Uskon tämän hoidon olevan paikallaan, jos lihaksesi tarvitsee rentoutusta, verenkiertosi on heikko tai ihan vaan ressin helpotukseksi. Kuumakivihoidosta tuli ainaki minun ressin ja arjen kiireiden tappaja. Mikään huoli ei tunnu enään miltään tämän hoidon jälkeen. Näin minä ainakin koin.

Onko joku teistä aiemmin kokeillut kuumakivihoitoa ja mitkä on ollu teidän kokemukset siitä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti